Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

De fysiske omgivelser

Pædagogisk kvalitet i de fysiske omgivelser

Vores mål med dette fokusområde handler om at skabe gode rum for læring og udvikling på stuerne og i huset. Indretningen og brugen af de fysiske omgivelser i daginstitutionen har stor betydning for børnenes muligheder for at danne erfaringer, for at indgå i sociale relationer og lege, og dermed for børnenes generelle udvikling og trivsel. Det betyder noget at rummene er indrettet med mulighed for, at alle børn kan finde aktiviteter og mulighed for leg svarende til alder, udviklingstrin og interesse. Endvidere betyder det noget for børns lege, venskaber, evne til at fordybe sig og koncentrere sig, at rummene er tydelige og afgrænsede. At der er noget at være sammen om; se på, lege med, snakke om, grine af, blive nysgerrige på osv. 

Vi arbejder i institutionen med at udvikle gode legezoner, samt forskellige legetemaer med udgangspunkt i børnenes interesser. Vi arbejder med rum i rummet, forskellige legemuligheder og gruppestørrelser på stuerne og vores fælles arealer.