Pædagogisk kvalitet i leg
Vores mål med dette fokusområde er at vi opnår en større viden, om hvordan vi kan igangsætte og deltage aktivt i børns leg, samt hjælpe børnene til at fastholde og udvikle lege i institutionen. Legen har en værdi i sig selv. Legen er grundlæggende for børns sociale og personlige læring og udvikling. Leg er en vigtig og betydningsfuld del af børns udvikling og trivsel. Det er gennem legen, at barnet får kontakt til og udtrykker sine tanker og følelsesliv. Og det er gennem legen, at barnet udvikler sin virkelyst, fantasi, sprog, sociale kompetencer, selvværd og identitet. Vi ønsker at være nysgerrige og gå på opdagelse i børnenes selvorganiserede leg, således at vi kan skabe en kultur som understøtter legen og børnenes legeevne bedst muligt.
Vi arbejder i personalegruppen med de voksnes rolle i børns lege, herunder hvornår vi går foran, ved siden af og bagved i legen. Vi arbejder med at skabe rum og tid til forskelligartede lege, og hvordan vi som voksne kan hjælpe børnene med at skærme og beskytte gode lege.